Qui a acheté les Nordiques ?
Table des matières
- Qui a acheté les Nordiques ?
- Qui a acheté les Nordiques de Québec ?
- Quel joueur a obtenu le plus de minutes de pénalité en carrière dans l'uniforme des Nordiques avec 1 545 ?
- Quel joueur des Nordiques AMH a le plus de minutes de pénalités en une saison ?
- Why are the Quebec City Nordiques called the Nordiques?
- Did Sundin play for the Quebec Nordiques?
- Who was the last player to play for the Quebec Nordiques?
- What was the worst record in Nordiques history?
Qui a acheté les Nordiques ?
Les Nordiques ont été vendus pour 75 millions de dollars américains au groupe Comsat communication, de Washington, en direction de Denver au Colorado, là où les Nordiques sont devenus l'Avalanche.
Qui a acheté les Nordiques de Québec ?
Le président des Nordiques de Québec, Marcel Aubut , met fin à un long suspense en annonçant que la franchise québecoise a été achetée par le groupe Comsat. La transaction aurait été conclue pour la somme de 75 millions de dollars.
Quel joueur a obtenu le plus de minutes de pénalité en carrière dans l'uniforme des Nordiques avec 1 545 ?
Dale Hunter (1980-1987) L'attaquant ontarien est le joueur qui a cumulé le plus de minutes de pénalité (1545) dans l'histoire du club.
Quel joueur des Nordiques AMH a le plus de minutes de pénalités en une saison ?
Marc Tardif a connu des saisons de 1 points dans l'AMH.
Why are the Quebec City Nordiques called the Nordiques?
- They were named the Nordiques because they were one of the northernmost teams in professional sports in North America. Quebec City is located at 46 degrees north latitude; Nordiques translated from French to English means Northerners or Northmen.
Did Sundin play for the Quebec Nordiques?
- Sundin was selected by Quebec with the first overall pick in the 1989 NHL Draft, the first of three consecutive No. 1 overall selections made by the Nordiques. The club also drafted Owen Nolan with the first pick in 1990 and Eric Lindros in 1991. Lindros never played for Quebec and was eventually traded to the Philadelphia Flyers in 1992.
Who was the last player to play for the Quebec Nordiques?
- The last active NHL player who played for the Nordiques was Adam Foote who, on Ap, announced his retirement after the 2010–11 season. Foote played 16 years with the Nordiques/Avalanche franchise over two stints (1992–20–2011).
What was the worst record in Nordiques history?
- The season saw the Nordiques bottom out with a record of 12–61–7 (31 points)—easily the worst record in the league, and not even half the point total of the next-worst team, the Vancouver Canucks. It is still the worst record in Nordiques/Avalanche history (both NHL and WHA), and one of the worst for a non-expansion team since 1967.














